W naszej ofercie znajdziecie państwo obszerny asortyment olei i smarów. Oleje silnikowe, oleje do mieszanki, oleje do łańcuchów, oleje przekładniowe, oleje hydrauliczne, oleje wielofunkcyjne, smary renomowanych producentów.
Współpracujemy z najlepszymi firmami, aby zapewnić państwu towar najwyższej jakości. Jesteśmy oficjalnym partnerem Fuchs.
Olej silnikowy
Olej silnikowy służy do zabezpieczenia silnika przed zużyciem ściernym. Wpływa na głośność silnika podczas pracy, redukuje tarcie pomiędzy elementami, a zwłaszcza tłokami i cylindrami. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego oleju silnikowego zauważalne jest zmniejszenie oporów, a co za tym idzie ograniczenie zużycia paliwa. Olej silnikowy odpowiada również za odprowadzanie zanieczyszczeń, które wyłapuje filtr oleju.
Baza olejowa jest podstawą składu olejów silnikowych, która stanowi około 80% składu. Mniej więcej 6% to regulatory lepkości, odpowiedzialne za odpowiednie reakcje substancji na wysoką i niską temperaturę. Dodatki uszlachetniające wpływają na ograniczenie powstania osadów na cylindrach oraz za ochronę elementów silnika.
Oleje silnikowe powinny być dobrane odpowiednio do pojazdów zależnie od rodzaju silnika, silnik benzynowy lub wysokoprężny. Dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika bardzo ważna jest terminowa wymiana oleju silnikowego oraz regularna kontrola jego poziomu.
Olej hydrauliczny
Olej hydrauliczny jest to rodzaj oleju którego głównym zadaniem jest zamiana energii w postaci cieczy, w energię mechaniczną w silnikach hydrostatycznych. Olej hydrauliczny stosuje się też w strukturach tłumiących, gdzie za zadanie ma ochronną całej konstrukcji. Olej ten można spotkać także w układzie hamulcowym. Występuje wiele klas olejów hydraulicznych. Do najczęstszych należą oleje mineralne HL, HLP i HV oraz syntetyczne. W ostatnich kilku latach coraz większą popularnością zbierają biodegradowalne oleje hydrauliczne.
Olej przekładniowy
Olej przekładniowy spełnia wiele bardzo ważnych funkcji w przekładni samochodu: smaruje, chłodzi, utrzymuje czystość przekładni, chroni przez starzeniem materiałów i zanieczyszczeniami, a także tłumi drgania i hałas. Oleje przekładniowe klasyfikuje się pod względem funkcji które spełniają. Rodzaj oleju przekładniowego zależy od jego skład chemiczny i lepkość. Ważną rolę w składzie oleju mają dodatki uszlachetniające, które wpływają na jego lepkość, smarność, odporność, a także na naciski i zatarcie czy rozpuszczanie zanieczyszczeń.
O jakości oleju przekładniowego informuje jego klasa. Klasa oleju jest oznaczana specjalnym kodem. Najbardziej popularną klasyfikacją jest klasyfikacja API oznaczana za pomocą liter GL oraz cyfr od 1 do 5 (1 stanowi najniższą, a 5 najwyższą jakość oleju).
Olej wielofunkcyjny
Olej wielofunkcyjny jest to olej który doskonale smaruje, a także odznaczaja się doskonałymi własnościami przeciwzużyciowymi i przeciwkorozyjnymi, wymaganymi podczas intensywnego użytkowania w nowoczesnych układach hydraulicznych i przekładniach. Wykazują bardzo dobrą odporność na utlenianie oraz kompatybilność z różnorodnymi materiałami uszczelnień układu.
Olej do mieszanki
Olej do mieszanki jest podstawowym płynem stosowany do konserwacji silników. Przeznaczony do silników dwusuwowych w maszynach ogrodniczych. Najczęściej stosowany jest do silników pilarek, podkaszarek oraz kos spalinowych.
Olej nie wymaga rozrabiania, jest samomieszający. Słabo dymi, dzięki czemu praca jest bardziej komfortowa. Jest aktywny smarowo, zwiększa bezawaryjność używanej maszyny i jej odporność na rdzewienie – jego używanie warunkuje jej długotrwałą pracę. Olej do mieszanki jest bardzo wydajny, dzięki czemu jedna butelka wystarczy na cały sezon w prawidłowo działającej maszynie.
Olej do łańcucha
Olej do łańcucha tworzy bardzo odporną, a zarazem cienką warstwę na całej powierzchni łańcucha, aby zapewniać mu maksymalnie płynną pracę ogniw. Dzięki czemu zapobiega zacięciom lub nawet zerwaniu łańcucha. Wysoka lepkość zapobiega także usunięciu oleju z łańcucha. Również w tym przypadku ważna jest odporność na temperaturę, zarówno niską, jak i wysoką.
Smar
Smar jest to substancja której głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia między powierzchniami przedmiotów, które stykając się ze sobą i poruszają się względem siebie. Smar tworzy warstwę poślizgową poprzez wniknięcie w szczelinę pomiędzy tymi powierzchniami poprzez całkowite odseparowanie ich od siebie.
Poszczególne smary mogą mieć różne konsystencje. Zaczynając od stałej, poprzez półpłynną, płynną aż po gazową. Smar zawiera substancję nośną, mająca właściwości ślizgowe - towot, olej silikonowy oraz substancje dodatkowe, decydujące przeważnie o przeznaczeniu smaru.
Olej do mieszanki paliwowej STIHL HP Super został opracowany specjalnie na potrzeby silników dwu – i czterosuwowych. Łączy w sobie doskonałe właściwości smarne z wyjątkowo czystym spalaniem. STIHL HP Super to doskonały wybór w przypadku częstego i długotrwałego użytkowania urządzenia na najwyższych obrotach.
Olej silnikowy do zastosowania w silnikach 4-suwowych chłodzonych powietrzem. Został opracowany i zatwierdzony specjalnie do stosowania dla wszystkich silników Briggs & Stratton.
Ten wysokiej jakości olej doskonale oczyszcza i zapewnia silnikowi maksymalną ochronę.
Olej Low Smoke+ to mieszanina mineralnych i syntetycznych olejów. Mieszanka paliwowa na bazie LS+ wydziela bardzo mało szkodliwego dymu oraz posiada bardzo dobre właściwości smarne w komponentach silnika poddanych na duże obciążenia – korbowód, łożyska, itp.
Olej silnikowy na bazie olejów mineralnych. Bardzo dobre właściwości smarne i wysoka efektywność spalania. Klasa wydajności: JASO-FB, ISO-L-EGB. Proporcje mieszanki 1:50
Eko-pil to olej stosowany do smarowania oraz konserwacji wszelkiego rodzaju łańcuchów i prowadnicach używanych zazwyczaj w piłach spalinowych i elektrycznych przy wyrębie drzew w parkach, lasach i ogrodach. Wysokiej jakości komponenty zawarte w oleju korzystnie wpływają na trwałość i żywotność elementów tnących zapewniając odpowiednie smarowanie w szerokim zakresie temperatur.
Ponadto poprzez zastosowanie odpowiednich domieszek uszlachetniających posiada właściwości biodegradowalne, wpływając tym samym przyjaźnie na środowisko naturalne.
Lekkobieżny olej wielofunkcyjny (MFO) do zastosowania w silnikach, manualnych skrzyniach biegów, przekładniach hydrokinetycznych, układach mokrych hamulców i układach hydraulicznych w maszynach rolniczych i budowlanych.
API GL-5 w ciągnikach z wyjątkiem HOLMER
Olej silnikowy do zastosowania w silnikach 4-suw chłodzonych powietrzem.
Zastosowanie: kosiarki, glebogryzarki, wertykulatory, rębaki, mini traktory i inne tego typu urządzenia.
Specyfikacje: Obniża zużycie oleju, Redukuje zanieczyszczenie silnika, Polepsza spalanie, Oszczędność kosztów, Optymalna ochrona silnika, Mniej spalin, klasa SAE 30, lepkość API-SJ/CD.
FUCHS TITAN UTTO TO-4 SAE 10W to bardzo wysokiej jakości olej wielofunkcyjny (przekładniowo-hydrauliczny) dedykowany do przekładni w maszynach budowlanych. Olej posiada formulację opartą o najnowszą technologię dodatków. Opracowany został specjalnie w celu spełnienia rygorystycznych wymagań specyfikacji CATERPILLAR CAT TO-4.
Wielofunkcyjny olej przekładniowo - hudrauliczny stosowany w przekładniach i układach przekładniowo-hydraulicznych ze zintegrowanymi mokrymi hamulcami, sprzęgłami i mechanizmami różnicowymi.
Mieszanina wysokorafinowanego oleju mineralnego oraz oleju roślinnego. Olej przeznaczony jest do smarowania układów tnących i prowadnic pił mechanicznych stosowanych w gospodarce leśnej, sadownictwie oraz gospodarstwie domowym
Olej zapewnia optymalną ochronę przed korozją, zużyciem ściernym oraz bardzo dobrą przyczepność do ruchomych części urządzenia i łańcucha tnącego.
Najwyższej jakości olej silnikowy do pojazdów rolniczych, przeznaczony do nowoczesnych silników z systemami oczyszczania spalin jak również do pojazdów starszych. Zapewnia najwyższa czystość silnika oraz wyjątkowa ochronę przed zużyciem.
Wielosezonowy olej silnikowy, przeznaczony do smarowania silników z zapłonem iskrowym oraz z zapłonem samoczynnym, także z turbodoładowaniem. Olej ma zastosowanie w wielu typach maszyn i pojazdów, jest szczególnie polecany do zastosowań rolniczych.
Przeznaczony do silników głównie w starszych maszynach rolniczych.
NOXy® AdBlue® to komplementarne rozwiązanie Grupy Azoty, oferujące produkt najwyższej jakości. Jego konfekcja odbywa się w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, z zachowaniem 100% czystości produktu – zgodnie z normą ISO 22241. Wyjątkową jakość NOXy® AdBlue® potwierdzają badania w jedynym akredytowanym przez Polskie Centrum Akredytacji laboratorium w zakresie badań AdBlue
Wysokiej jakości olej do smarowania silników dwusuwowych chłodzonych cieczą lub powietrzem. Zapewnia doskonałą ochronę silnika przed zatarciem, zużyciem i korozją. Przeznaczony do stosowania z benzyną. Przestrzegać proporcji mieszania zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia.
FUCHS RENOLIN CLP 150 - to przemysłowy olej przekładniowy nowej generacji z dodatkami EP, zapewniający wysoką ochronę przed zużyciem ciernym i posiadający wyjątkową zdolność przenoszenia wysokich obciążeń (właściwości EP/AW). Wersja oleju o ISO VG 150.
Olej Hy Gard to doskonały produkt do układów hydraulicznych I przekładni. Jest to olej najwyższej jakości, który zapewnia płynność pracy bez względu na panujące warunki zewnętrzne. Wyjątkowy skład Premium gwarantuje doskonałe smarowanie oraz ochronę przed korozją.
Wysokiej jakości olej do przekładni z modyfikatorem tarcia. Specjalnie opracowany do przekładni w maszynach z napędem AWD firmy Husqvarna. Olej odporny na ekstremalne temperatury. Przeznaczony do pracy w zimnym, jak i ciepłym otoczeniu.
Wielosezonowy olej przekładniowy do maszyn rolniczych i budowlanych wyposażonych w osie, które posiadają przekładnie o ograniczonym poślizgu z blokowaniem mechanizmu różnicowego.
Nowy, w pełni syntetyczny i biodegradowalny (64% wg OESD301B) olej Husqvarna XP Synthetic do silników 2-suwowych przeznaczony do intensywnej pracy przy dużych obciążeniach i prędkości obrotowej silnika.
Wielofunkcyjny olej przekładniowo - hudrauliczny stosowany w przekładniach i układach przekładniowo-hydraulicznych ze zintegrowanymi mokrymi hamulcami, sprzęgłami i mechanizmami różnicowymi.
Lekkobieżny olej wielofunkcyjny (MFO) do zastosowania w silnikach, manualnych skrzyniach biegów, przekładniach hydrokinetycznych, układach mokrych hamulców i układach hydraulicznych w maszynach rolniczych i budowlanych.
API GL-5 w ciągnikach z wyjątkiem HOLMER
Olej Low Smoke+ to mieszanina mineralnych i syntetycznych olejów. Mieszanka paliwowa na bazie LS+ wydziela bardzo mało szkodliwego dymu oraz posiada bardzo dobre właściwości smarne w komponentach silnika poddanych na duże obciążenia – korbowód, łożyska, itp.
Olej silnikowy na bazie olejów mineralnych. Bardzo dobre właściwości smarne i wysoka efektywność spalania. Klasa wydajności: JASO-FB, ISO-L-EGB. Proporcje mieszanki 1:50
Olej silnikowy do zastosowania w silnikach 4-suwowych chłodzonych powietrzem. Został opracowany i zatwierdzony specjalnie do stosowania dla wszystkich silników Briggs & Stratton.
Ten wysokiej jakości olej doskonale oczyszcza i zapewnia silnikowi maksymalną ochronę.
Olej silnikowy przeznaczony do maszyn i pojazdów rolniczych. Opracowany specjalnie do silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin oraz turbosprężarki, w których producent przewidział wydłużone przebiegi pomiędzy wymianami. Uniwersalne zastosowanie w nowych, jak i starszych maszynach i pojazdach.
Olej Low Smoke+ to mieszanina mineralnych i syntetycznych olejów. Mieszanka paliwowa na bazie LS+ wydziela bardzo mało szkodliwego dymu oraz posiada bardzo dobre właściwości smarne w komponentach silnika poddanych na duże obciążenia – korbowód, łożyska, itp.
Płyny chłodzące John Deere klasy premium charakteryzują się wysoką stabilnością cieplną i oksydacyjną oraz ochroną przed korozją, a przy tym zapewniają skuteczne chłodzenie silnika.
Najwyższej jakości olej silnikowy oparty na bazie MC. Przeznaczony do zastosowania w silnikach diesla w maszynach rolniczych, budowlanych i pojazdach użytkowych.
Wielosezonowy olej przekładniowy do maszyn rolniczych i budowlanych wyposażonych w osie, które posiadają przekładnie o ograniczonym poślizgu z blokowaniem mechanizmu różnicowego.
Wielosezonowy olej przekładniowy przeznaczony do przekładni zsynchronizowanych i niezsynchronizowanych, osi, skrzynek rozdzielczych i przekładni odbioru mocy w maszynach rolniczych i budowlanych.
Olej silnikowy typu SHPD (Super High Performacnce Diesel) przeznaczony do wysokoobciążonych silników Diesla również z turbodoładowaniem. Przeznaczony jest do maszyn rolniczych, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych.
Wysokowydajne oleje przekładniowe i obiegowe zapewniają doskonałą ochronę przed zużyciem, dobre właściwości EP i doskonałą ochronę antykorozyjną. Starannie dobrane przeciwutleniacze gwarantują dobrą stabilność starzenia.
Najwyższej jakości koncentrat płynu do chłodnic w technologii OAT na bazie glikolu monoetylowego bez zawartości azotynów, amin, fosforanów i krzemianów. Do zastosowania wyłącznie w silnikach spalinowych. Dedykowany do samochodów osobowych i użytkowych. Spełnia m.in. normę VW G12+ (ma inny kolor niż płyn serwisowy).
Omega PILARZ przeznaczony jest do smarowania układów tnących i prowadnic pił mechanicznych stosowanych w gospodarce leśnej, sadownictwie oraz gospodarstwie domowym.
Olej zapewnia optymalną ochronę przed korozją, zużyciem ściernym oraz bardzo dobrą przyczepność do ruchomych części urządzenia i łańcucha tnącego.
Bardzo wysokiej jakości olej silnikowy przeznaczony do szerokiej gamy silników Diesla i benzynowych. Opracowany specjalnie do mocno obciążonych silników wysokoprężnych stosowanych w pojazdach użytkowych. Zapewnia zmniejszenie zużycia oleju.
Mineralny, wielosezonowy olej do mechanicznych skrzyń biegów, jak również przekładni głównych, skrzynek rozdzielczych w samochodach osobowych oraz pojazdach użytkowych. Wysokiej jakości olej przekładniowy do wydłużonych okresów pomiędzy wymianami.
Olej silnikowy przeznaczony do maszyn i pojazdów rolniczych. Opracowany specjalnie do silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin oraz turbosprężarki, w których producent przewidział wydłużone przebiegi pomiędzy wymianami. Uniwersalne zastosowanie w nowych, jak i starszych maszynach i pojazdach.