Oleje i smary

W naszej ofercie znajdziecie państwo obszerny asortyment olei i smarów. Oleje silnikowe, oleje do mieszanki, oleje do łańcuchów, oleje przekładniowe, oleje hydrauliczne, oleje wielofunkcyjne, smary renomowanych producentów.

Współpracujemy z najlepszymi firmami, aby zapewnić państwu towar najwyższej jakości. Jesteśmy oficjalnym partnerem Fuchs.

Olej silnikowy

Olej silnikowy służy do zabezpieczenia silnika przed zużyciem ściernym. Wpływa na głośność silnika podczas pracy, redukuje tarcie pomiędzy elementami, a zwłaszcza tłokami i cylindrami. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego oleju silnikowego zauważalne jest zmniejszenie oporów, a co za tym idzie ograniczenie zużycia paliwa. Olej silnikowy odpowiada również za odprowadzanie zanieczyszczeń, które wyłapuje filtr oleju.

Baza olejowa jest podstawą składu olejów silnikowych, która stanowi około 80% składu. Mniej więcej 6% to regulatory lepkości, odpowiedzialne za odpowiednie reakcje substancji na wysoką i niską temperaturę. Dodatki uszlachetniające wpływają na ograniczenie powstania osadów na cylindrach oraz za ochronę elementów silnika.

Oleje silnikowe powinny być dobrane odpowiednio do pojazdów zależnie od rodzaju silnika, silnik benzynowy lub wysokoprężny. Dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika bardzo ważna jest terminowa wymiana oleju silnikowego oraz regularna kontrola jego poziomu.

Olej hydrauliczny

Olej hydrauliczny jest to rodzaj oleju którego głównym zadaniem jest zamiana energii w postaci cieczy, w energię mechaniczną w silnikach hydrostatycznych. Olej hydrauliczny stosuje się też w strukturach tłumiących, gdzie za zadanie ma ochronną całej konstrukcji. Olej ten można spotkać także w układzie hamulcowym. Występuje wiele klas olejów hydraulicznych. Do najczęstszych należą oleje mineralne HL, HLP i HV  oraz syntetyczne. W ostatnich kilku latach coraz większą popularnością zbierają biodegradowalne oleje hydrauliczne.

Olej przekładniowy

Olej przekładniowy spełnia wiele bardzo ważnych funkcji w przekładni samochodu: smaruje, chłodzi, utrzymuje czystość przekładni, chroni przez starzeniem materiałów i zanieczyszczeniami, a także tłumi drgania i hałas. Oleje przekładniowe klasyfikuje się pod względem funkcji które spełniają. Rodzaj oleju przekładniowego zależy od jego skład chemiczny i lepkość. Ważną rolę w składzie oleju mają dodatki uszlachetniające, które wpływają na jego lepkość, smarność, odporność, a także na naciski i zatarcie czy rozpuszczanie zanieczyszczeń.

O jakości oleju przekładniowego informuje jego klasa. Klasa oleju jest oznaczana specjalnym kodem. Najbardziej popularną klasyfikacją jest klasyfikacja API oznaczana za pomocą liter GL oraz cyfr od 1 do 5 (1 stanowi najniższą, a 5 najwyższą jakość oleju).

Olej wielofunkcyjny

Olej wielofunkcyjny jest to olej który doskonale smaruje, a także odznaczaja się doskonałymi własnościami przeciwzużyciowymi i przeciwkorozyjnymi, wymaganymi podczas intensywnego użytkowania w nowoczesnych układach hydraulicznych i przekładniach. Wykazują bardzo dobrą odporność na utlenianie oraz kompatybilność z różnorodnymi materiałami uszczelnień układu.

Olej do mieszanki

Olej do mieszanki jest podstawowym płynem stosowany do konserwacji silników. Przeznaczony do silników dwusuwowych w maszynach ogrodniczych. Najczęściej stosowany jest do silników pilarek, podkaszarek oraz kos spalinowych.

Olej nie wymaga rozrabiania, jest samomieszający. Słabo dymi, dzięki czemu praca jest bardziej komfortowa. Jest aktywny smarowo, zwiększa bezawaryjność używanej maszyny i jej odporność na rdzewienie – jego używanie warunkuje jej długotrwałą pracę. Olej do mieszanki jest bardzo wydajny, dzięki czemu jedna butelka wystarczy na cały sezon w prawidłowo działającej maszynie.

Olej do łańcucha

Olej do łańcucha tworzy bardzo odporną, a zarazem cienką warstwę na całej powierzchni łańcucha, aby zapewniać mu maksymalnie płynną pracę ogniw. Dzięki czemu zapobiega zacięciom lub nawet zerwaniu łańcucha. Wysoka lepkość zapobiega także usunięciu oleju z łańcucha. Również w tym przypadku ważna jest odporność na temperaturę, zarówno niską, jak i wysoką.

Smar

Smar jest to substancja której głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia między powierzchniami przedmiotów, które stykając się ze sobą i poruszają się względem siebie. Smar tworzy warstwę poślizgową poprzez wniknięcie w szczelinę pomiędzy tymi powierzchniami poprzez całkowite odseparowanie ich od siebie.

Poszczególne smary mogą mieć różne konsystencje. Zaczynając od stałej, poprzez półpłynną, płynną aż po gazową. Smar zawiera substancję nośną, mająca właściwości ślizgowe - towot, olej silikonowy oraz substancje dodatkowe, decydujące przeważnie o przeznaczeniu smaru.

Oleje i smary w najlepszej cenie tylko w sklepie Danrol. Koniecznie sprawdź nasze propozycje.

Olej silnikowy Loncin 10w30
dostępny
Olej silnikowy do zastosowania w silnikach 4-suw chłodzonych powietrzem.
Zastosowanie: kosiarki, glebogryzarki, wertykulatory, rębaki, mini traktory i inne tego typu urządzenia.
Specyfikacje: Obniża zużycie oleju, Redukuje zanieczyszczenie silnika, Polepsza spalanie, Oszczędność kosztów, Optymalna ochrona silnika, Mniej spalin, klasa SAE 30, lepkość API-SJ/CD.
Olej do silników dwusuwowych Stiga 2T RED
dostępny
Wysokiej jakości olej do smarowania silników dwusuwowych chłodzonych cieczą lub powietrzem. Zapewnia doskonałą ochronę silnika przed zatarciem, zużyciem i korozją. Przeznaczony do stosowania z benzyną. Przestrzegać proporcji mieszania zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia.
Klasyfikacja jakościowa: API TC JASO/FA/FB/FC,
Zastosowanie:

silniki pilarek łańcuchowych
silniki podkaszarek i kos spalinowych
urządzenia ogrodnicze z silnikami dwusuwowymi
Olej silnikowy FUCHS AGRIFARM MOT LA 15W-40
dostępny
Olej silnikowy przeznaczony do maszyn i pojazdów rolniczych. Opracowany specjalnie do silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin oraz turbosprężarki, w których producent przewidział wydłużone przebiegi pomiędzy wymianami. Uniwersalne zastosowanie w nowych, jak i starszych maszynach i pojazdach.
Smar łożyskowy ŁT 43 litowy tawot
dostępny
Smar litowy przeznaczony do smarowania łożysk tocznych oraz innych węzłów tarcia pracujących w normalnych warunkach. Wytworzony w oparciu o wysokorafinowany olej mineralny, mydła litowe kwasów tłuszczowych oraz dodatki uszlachetniające. Stosowany jest zarówno w warsztatach jak i gospodarstwach domowych.
Smar silikonowy Piton Silicone
dostępny
Zapewnia idealny poślizg po obrabianych powierzchniach, zapobiega zamarzaniu, ułatwia instalację i demontaż, chroni przed starzeniem i pękaniem. Jest stosowany do metalu, plastiku, gumy, drewna, szkła, winylu, zapewnia długotrwałą ochronę, nie zmywa się wodą. Do prac zewnętrznych i wewnętrznych.
SMAR UNIWERSALNY PiTON SPRAY NM-40 400ml
dostępny
Uniwersalny smar do kompleksowej konserwacji różnych jednostek i mechanizmów — jednocześnie czyści, smaruje i zapewnia niezawodną ochronę przed korozją. Jest przeznaczony do powierzchni metalowych i gumowych. Szeroko stosowany do naprawy i konserwacji samochodów, motocykli, skuterów itp.
Jest niezbędny do pielęgnacji i ochrony urządzeń przemysłowych.
12,00 zł