Oleje i smary

W naszej ofercie znajdziecie państwo obszerny asortyment olei i smarów. Oleje silnikowe, oleje do mieszanki, oleje do łańcuchów, oleje przekładniowe, oleje hydrauliczne, oleje wielofunkcyjne, smary renomowanych producentów.

Współpracujemy z najlepszymi firmami, aby zapewnić państwu towar najwyższej jakości. Jesteśmy oficjalnym partnerem Fuchs.

Olej silnikowy

Olej silnikowy służy do zabezpieczenia silnika przed zużyciem ściernym. Wpływa na głośność silnika podczas pracy, redukuje tarcie pomiędzy elementami, a zwłaszcza tłokami i cylindrami. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego oleju silnikowego zauważalne jest zmniejszenie oporów, a co za tym idzie ograniczenie zużycia paliwa. Olej silnikowy odpowiada również za odprowadzanie zanieczyszczeń, które wyłapuje filtr oleju.

Baza olejowa jest podstawą składu olejów silnikowych, która stanowi około 80% składu. Mniej więcej 6% to regulatory lepkości, odpowiedzialne za odpowiednie reakcje substancji na wysoką i niską temperaturę. Dodatki uszlachetniające wpływają na ograniczenie powstania osadów na cylindrach oraz za ochronę elementów silnika.

Oleje silnikowe powinny być dobrane odpowiednio do pojazdów zależnie od rodzaju silnika, silnik benzynowy lub wysokoprężny. Dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika bardzo ważna jest terminowa wymiana oleju silnikowego oraz regularna kontrola jego poziomu.

Olej hydrauliczny

Olej hydrauliczny jest to rodzaj oleju którego głównym zadaniem jest zamiana energii w postaci cieczy, w energię mechaniczną w silnikach hydrostatycznych. Olej hydrauliczny stosuje się też w strukturach tłumiących, gdzie za zadanie ma ochronną całej konstrukcji. Olej ten można spotkać także w układzie hamulcowym. Występuje wiele klas olejów hydraulicznych. Do najczęstszych należą oleje mineralne HL, HLP i HV  oraz syntetyczne. W ostatnich kilku latach coraz większą popularnością zbierają biodegradowalne oleje hydrauliczne.

Olej przekładniowy

Olej przekładniowy spełnia wiele bardzo ważnych funkcji w przekładni samochodu: smaruje, chłodzi, utrzymuje czystość przekładni, chroni przez starzeniem materiałów i zanieczyszczeniami, a także tłumi drgania i hałas. Oleje przekładniowe klasyfikuje się pod względem funkcji które spełniają. Rodzaj oleju przekładniowego zależy od jego skład chemiczny i lepkość. Ważną rolę w składzie oleju mają dodatki uszlachetniające, które wpływają na jego lepkość, smarność, odporność, a także na naciski i zatarcie czy rozpuszczanie zanieczyszczeń.

O jakości oleju przekładniowego informuje jego klasa. Klasa oleju jest oznaczana specjalnym kodem. Najbardziej popularną klasyfikacją jest klasyfikacja API oznaczana za pomocą liter GL oraz cyfr od 1 do 5 (1 stanowi najniższą, a 5 najwyższą jakość oleju).

Olej wielofunkcyjny

Olej wielofunkcyjny jest to olej który doskonale smaruje, a także odznaczaja się doskonałymi własnościami przeciwzużyciowymi i przeciwkorozyjnymi, wymaganymi podczas intensywnego użytkowania w nowoczesnych układach hydraulicznych i przekładniach. Wykazują bardzo dobrą odporność na utlenianie oraz kompatybilność z różnorodnymi materiałami uszczelnień układu.

Olej do mieszanki

Olej do mieszanki jest podstawowym płynem stosowany do konserwacji silników. Przeznaczony do silników dwusuwowych w maszynach ogrodniczych. Najczęściej stosowany jest do silników pilarek, podkaszarek oraz kos spalinowych.

Olej nie wymaga rozrabiania, jest samomieszający. Słabo dymi, dzięki czemu praca jest bardziej komfortowa. Jest aktywny smarowo, zwiększa bezawaryjność używanej maszyny i jej odporność na rdzewienie – jego używanie warunkuje jej długotrwałą pracę. Olej do mieszanki jest bardzo wydajny, dzięki czemu jedna butelka wystarczy na cały sezon w prawidłowo działającej maszynie.

Olej do łańcucha

Olej do łańcucha tworzy bardzo odporną, a zarazem cienką warstwę na całej powierzchni łańcucha, aby zapewniać mu maksymalnie płynną pracę ogniw. Dzięki czemu zapobiega zacięciom lub nawet zerwaniu łańcucha. Wysoka lepkość zapobiega także usunięciu oleju z łańcucha. Również w tym przypadku ważna jest odporność na temperaturę, zarówno niską, jak i wysoką.

Smar

Smar jest to substancja której głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia między powierzchniami przedmiotów, które stykając się ze sobą i poruszają się względem siebie. Smar tworzy warstwę poślizgową poprzez wniknięcie w szczelinę pomiędzy tymi powierzchniami poprzez całkowite odseparowanie ich od siebie.

Poszczególne smary mogą mieć różne konsystencje. Zaczynając od stałej, poprzez półpłynną, płynną aż po gazową. Smar zawiera substancję nośną, mająca właściwości ślizgowe - towot, olej silikonowy oraz substancje dodatkowe, decydujące przeważnie o przeznaczeniu smaru.

Oleje i smary w najlepszej cenie tylko w sklepie Danrol. Koniecznie sprawdź nasze propozycje.

Olej silnikowy Loncin 10w30
dostępny
Olej silnikowy do zastosowania w silnikach 4-suw chłodzonych powietrzem.
Zastosowanie: kosiarki, glebogryzarki, wertykulatory, rębaki, mini traktory i inne tego typu urządzenia.
Specyfikacje: Obniża zużycie oleju, Redukuje zanieczyszczenie silnika, Polepsza spalanie, Oszczędność kosztów, Optymalna ochrona silnika, Mniej spalin, klasa SAE 30, lepkość API-SJ/CD.
Smar litowy FUCHS AGRIFARM HITEC 2
dostępny
Wielofunkcyjnym smarem, na bazie mydła litowego. Może być stosowany we wszystkich punktach smarowania. Produkt jest odporny na starzenie, podwyższone temperatury oraz zabezpiecza przed korozją. Cechuje się łatwą przetłaczalnością. Czas przestoju maszyny związany z koniecznością dokonania czynności smarnych zostaje ograniczony do minimum.
Smar litowy AVIA LITHOPLEX EP 2
dostępny
Wysokiej jakości, kompleksowy smar litowy przeznaczony do smarowania łożysk i elementów narażonych na wysokie i udarowe obciążenia, przy znacznie podwyższonych temperaturach pracy, gdzie ograniczona jest możliwość stosowania smarów na bazie prostych mydeł litowych.
Olej do silników dwusuwowych Stiga 2T RED
dostępny
Wysokiej jakości olej do smarowania silników dwusuwowych chłodzonych cieczą lub powietrzem. Zapewnia doskonałą ochronę silnika przed zatarciem, zużyciem i korozją. Przeznaczony do stosowania z benzyną. Przestrzegać proporcji mieszania zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia.
Klasyfikacja jakościowa: API TC JASO/FA/FB/FC,
Zastosowanie:

silniki pilarek łańcuchowych
silniki podkaszarek i kos spalinowych
urządzenia ogrodnicze z silnikami dwusuwowymi
Olej silnikowy FUCHS AGRIFARM MOT 15W-50
dostępny
Wielosezonowy olej silnikowy, przeznaczony do smarowania silników z zapłonem iskrowym oraz z zapłonem samoczynnym, także z turbodoładowaniem. Olej ma zastosowanie w wielu typach maszyn i pojazdów, jest szczególnie polecany do zastosowań rolniczych.
Przeznaczony do silników głównie w starszych maszynach rolniczych.
Smar silikonowy Piton Silicone
dostępny
Zapewnia idealny poślizg po obrabianych powierzchniach, zapobiega zamarzaniu, ułatwia instalację i demontaż, chroni przed starzeniem i pękaniem. Jest stosowany do metalu, plastiku, gumy, drewna, szkła, winylu, zapewnia długotrwałą ochronę, nie zmywa się wodą. Do prac zewnętrznych i wewnętrznych.
Smar Syntetyczny Do Łańcucha Spray PiTon 400ml
dostępny
Syntetyczny środek smarny do łańcuchów napędowych i przenośnikowych, łożysk, kół zębatych i innych części i mechanizmów wrażliwych na tarcie. Ma wysoką lepkość, dzięki czemu jest ekonomiczny w użyciu. Nie spływa i nie rozprzestrzenia się na sąsiednie części pod jakimkolwiek obciążeniem, ciśnieniem i intensywnością pracy.
Olej silnikowy FUCHS AGRIFARM MOT LA 15W-40
dostępny
Olej silnikowy przeznaczony do maszyn i pojazdów rolniczych. Opracowany specjalnie do silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin oraz turbosprężarki, w których producent przewidział wydłużone przebiegi pomiędzy wymianami. Uniwersalne zastosowanie w nowych, jak i starszych maszynach i pojazdach.
Olej do silników dwusuwowych XP® Synthetic
dostępny
Nowy, w pełni syntetyczny i biodegradowalny (64% wg OESD301B) olej Husqvarna XP Synthetic do silników 2-suwowych przeznaczony do intensywnej pracy przy dużych obciążeniach i prędkości obrotowej silnika. Z dodatkiem substancji zapobiegających wydzielaniu osadów i nagarów co daje bardzo dobre smarowanie, niską emisję spalin i czystszy silnik. 
SMAR UNIWERSALNY PiTON SPRAY NM-40 400ml
dostępny
Uniwersalny smar do kompleksowej konserwacji różnych jednostek i mechanizmów — jednocześnie czyści, smaruje i zapewnia niezawodną ochronę przed korozją. Jest przeznaczony do powierzchni metalowych i gumowych. Szeroko stosowany do naprawy i konserwacji samochodów, motocykli, skuterów itp.
Jest niezbędny do pielęgnacji i ochrony urządzeń przemysłowych.
Smar maszynowy Lotos STP
dostępny
Smar plastyczny zawierający wysokorafinowany olej mineralny, mydła wapniowe wysokocząsteczkowych kwasów tłuszczowych oraz dodatki uszlachetniające. Zapewnia prawidłowe smarowanie i ochronę przy dostępie wody. Smar stosowany do okresowego smarowania podwozi pojazdów, sworzni, przegubów, oraz innych punktów.
Nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych.
Zdjęcie poglądowe. Wygląd pojemnika może różnić się w zależności od dostawy
Olej do mieszanki dwusuwów Stihl HP Super
dostępny
Olej do mieszanki paliwowej STIHL HP Super został opracowany specjalnie na potrzeby silników dwu – i czterosuwowych. Łączy w sobie doskonałe właściwości smarne z wyjątkowo czystym spalaniem. STIHL HP Super to doskonały wybór w przypadku częstego i długotrwałego użytkowania urządzenia na najwyższych obrotach.
Smar odrdzewiacz Piton płynny Klucz
dostępny
Specjalny smar do szybkiego rozdzielania zardzewiałych, zaklinowanych lub przymarzniętych połączeń gwintowych i cylindrycznych. Pozwala szybko i bez uszkodzeń odłączyć zatrzymane węzły dowolnego typu, ułatwia montaż i demontaż: oddziela zardzewiałe śruby, nakrętki, armaturę i inne.
Olej do łańcucha pilarki Omega Oil Pilarz
dostępny na zamówienie
Omega PILARZ przeznaczony jest do smarowania układów tnących i prowadnic pił mechanicznych stosowanych w gospodarce leśnej, sadownictwie oraz gospodarstwie domowym.
Olej zapewnia optymalną ochronę przed korozją, zużyciem ściernym oraz bardzo dobrą przyczepność do ruchomych części urządzenia i łańcucha tnącego.